OBIECTIV
Prin prezentari interactive, exercitii practice, activitati de grup, simulari si exemple concrete acest curs isi propune o intelegere aprofundata si corecta a elementelor fundamentale si a principiilor de baza ale metodologiei Lean Six Sigma. La finalul cursului participantii vor fi in masura sa:
- Inteleaga si sa explice beneficiile metodologiei Lean Six Sigma si a abordarii structurate pe etape DMAIC
- Aplice principiile de baza ale metodologiei, precum si instrumentele aferente fiecarei etape
- Propuna, demareze si conduca cu succes proiecte concrete de optimizare a unor procese.
CUI SE ADRESEAZA CURSUL
Cursul este destinat managerilor sau proprietarilor de procese din conducerea executiva, sefilor de departamente – care au sarcina de a mentine performantele proceselor in care sunt implicati si de a veghea la ameliorarea lor continua, colaboratorilor in situatia de a conduce un proiect pe termen scurt, pentru a aprecia daca LSS este recomandabila, expertilor sau specialistilor din procese invitati sa participe in cadrul sesiunilor de rezolvare a problemelor si de ameliorare a performantelor proceselor din cadrul departamentelor lor.
Cursul este destinat tuturor celor interesati in optimizarea proceselor, din orice domeniu de activitate, din organizatii care au inceput sau au in plan inceperea unui program Lean Six Sigma. Lean Six Sigma NU este aplicabila doar in productie, ci oriunde se intâmpla procese, adica peste tot, in orice fel de organizatii.
CONTINUTUL CURSULUI
Cursul are ca obiectiv transferul de competente pentru insusirea cunostintelor teoretice de baza si generale initiale, precum si a competentelor generale si specifice referitoare la:
- managementul proceselor (organizarea locului de munca, identificarea tendintelor de variatia a procesului si a cerintelor clientului, proiectarea metodelor de analiza si imbunatatire a procesului, imbunatatirea procesului, dezvoltarea sistemului intern de imbunatatire continua a proceselor)
- competentele fundamentale: dezvoltare personala continua, rezolvarea problemelor, comunicarea informatiilor necesare pentru imbunatatirea proceselor.
- identificarea oportunitatilor de ameliorare a proceselor in cadrul propriilor organizatii
- utilizarea unui vocabular comun (standard) propriu metodologiei Lean Six Sigma si intelegerea principiilor fundamentale ale abordarii DMAIC, cu scopul de a contribui la rezolvarea problemelor si la ameliorarea proceselor.
- lucrul in echipa, utilizind principalele instrumente ale metodologiei Lean Six Sigma.
Principalele activitati din cadrul simularii procesului tranzactional sunt:
- Identificarea principiilor abordarii DMAIC si ale metodologiei Lean Six Sigma precum si a principalelor instrumente de baza ale acesteia, in concordanta cu Standardele ISO 13053-1/2011 si ISO 13053-2/2011 si respectând continutul curiculei recomandate de catre International Association for Six Sigma Certification (IASSC)
- Elemente de minimizare a rezistentei la schimbare si de comunicare eficienta in cadrul echipei
Evidentierea, in fiecare faza a metodologiei, a celor mai importante instrumente utilizate:
1) Definire
a) Initiere in Six Sigma
i) Semnificatia Six Sigma
ii) Istoric Six Sigma & Imbunatatire Continua
iii) Livrabile ale unui Proiect Six Sigma
iv) Strategii de Rezolvare a Problemelor Y = f(x)
v) Vocea Clientului, Afecerii si Angajatilor Employee
vi) Roluri si responsabilitati Six Sigma
b) Fundamentele Six Sigma
i) Definirea unui Proces
ii) Cracteristice Critice pentru Calitate (CTQ)
iii) Costul Slabei Calitati (COPQ)
iv) Analiza Pareto (regula 80:20)
v) Metrice Six Sigma de Baza, incluzând DPU, DPMO, FTY, RTY Durata Ciclului,
c) Selectarea Proiectelor Six Sigma
i) Intocmirea Cazului de Afaceri si a Diagramei Proiectului
ii) Identificarea Metricelor Proiectului
iii) Evaluarea Financiara si Captarea Beneficiilor
d) Organizatia Lean
i) Intelegerea Lean
ii) Istoricul Lean
iii) Lean & Six Sigma
iv) Cele sapte elemente ale risipei: Supraproductia, Corectarea, Stocurile, Miscarea, Supraprocesarea, Transportul, Asteptarea.
v) 5S: Curata, Sorteaza, Ordoneaza, Standardizeaza, Sustine
2) Masurare
a) Definirea Procesului
i) Diagrama Cauza & Efect/ Fishbone
ii) Maparea Procesului, SIPOC, Harta Fluxului Valorii
iii) X-Y Diagrame X+Y
iv) Analiya Modurilor de Esuare si a Efectelor Acestora (FMEA)
b) Statistici Six Sigma
i) Statistici de Baza
ii) Statistici Descriptive
iii) Distributii Normale si Normalitate
iv) Analiza Grafica
c) Analiza Sistemului de Masura (MSA)
i) Precizie si Exactitate
ii) Deviatie, Liniaritate & Stabilitate
iii) Gage Repeatabilitate & Reproductibilitate
iv) MSA pentru Variabile si Atributive
d) Capabilitatea Procesului
i) Analiza Capabilitatii
ii) Conceptul de Stabilitate
iii) Capabilitate pentru Date Atributive si Discrete
iv) Tehnici de Monitorizare
3) Analiza
a) Forme de Variatie
i) Analiya Multi-vari
ii) Clase de Distributie
b) Statistica Inferentiala
i) Intelegera Inductiei
ii) Tehnici de Esantionare
iii) Teorema Limitei Centrale
c) Testarea Ipotezelor
i) Concepte Generale si Scopul Testarii Ipotezelor
ii) Seminificatie: Practic vs. Statistic
iii) Riscuri; Alpha & Beta
iv) Tipuri de Testare a Ipotezelor
d) Testarea Ipotezelor cu Date Normale
i) 1 & 2 sample t-tests
ii) 1 sample variance
iii) One Way ANOVA: Incluzând Test pentru Variatie Egala, Testarea Normalitatii, Calculul Marimii Esantionului, efectuarea testelor si interpretarea rezultatelor
e) Testarea Ipotezelor cu Date Non-Normale
i) Mann-Whitney
ii) Kruskal-Wallis
iii) Mood’s Median
iv) Friedman
v) 1 Sample Sign
vi) 1 Sample Wilcoxon
vii) One and Two Sample Proportion
viii) Chi-Squared (Contingency Tables): Incluzând Test pentru Variatie Egala, Testarea Normalitatii, Calculul Marimii Esantionului, efectuarea testelor si interpretarea rezultatelor
4) Imbunatatire
a) Regresie Liniara Simpla
i) Corelatii
ii) Ecuatii de Regresie
iii) Analiza Reziduala
b) Regresie Liniara Multipla
i) Regresie Non-Liniara
ii) Regresie Liniara Multipla
iii) Intervale de Incredere si Predictie
iv) Analiza Reziduala
v) Transformari de Date, Box Cox
5) Control
a) Controale Lean
i) Metode de Control pentru 5S
ii) Kanban
iii) Poka-Yoke (Mistake Proofing)
b) Controlul Statistic al Proceselor (SPC)
i) Colectarea Datelor pentru SPC
ii) I-MR Chart
iii) Xbar-R Chart
iv) U Chart
v) P Chart
vi) NP Chart
vii) X-S chart
viii) CumSum Chart
ix) EWMA Chart
x) Structura unui Control Chart
c) Planuri de Control Six Sigma
i) Analiza Cost/Beneficiu
ii) Elemente ala Planului de Control
iii) Elemente ala Planului de Raspuns
DURATA CURSULUI
Cursul va avea o durata de 56 ore, desfasurandu-se pe parcursul a 5 zile, cu pauze intre sesiuni conform agendei:
– 35 de ore in clasa, structurate pe o perioada de 1 luna de zile.
– Ca parte din programul de studiu, este necesar sa parcurgeti trainingul online/mentorat impreuna cu trainerii CODECS, cu un numar minim de 20 ore.
– o sesiune de 1h (sub forma one:one impreuna cu trainerii CODECS)
*Durata poate fi ajustata daca ati parcurs in prealabil trainingul de Yellow Belt.
*De asemenea, durata poate fi ajustata daca in prealabil ati participat la workshopurile gratuite organizate lunar pe tema Six Sigma.
Pentru ca transferul informatiilor sa se realizeze intr-un mod eficient, numarul maxim va fi de 8 participanti
CERTIFICARE
Participantilor li se acorda certificate de participare CODECS.
CODECS va asigura suport in vederea sustinerii certificarii IASSC – International Association for Six Sigma Certification
- Pret: 690 Euro + TVA / participant 500 Euro + TVA / participant
- Perioada: pentru activitatile in clasa
- Locatie:
1. Centrul de Training CODECS BUCURESTI 19-20 & 25-27 ianuarie 2019
2. Cluj 16-17 & 22-24 februarie 2019
Obiective
Detalii curs
- Cursuri 0
- Quizzes 0
- Durată 50 hours
- Skill level Toate nivelurile
- Limbă Romana
- Absolvenți 0
- Assessments Yes